Norazzatulakmarisha@}--

kehilangan kerana kecuaian
Thursday, January 27, 2011 | 0 comment(s)
omg serious laa . memang terkejut gila babengg ! mata bengkak2 nangis pasal wallet hilang . bukan wallet je , malah duit , henfon , pendrive , kad thumbprint , kad perpustakaan andd duit kutu pun adaa . pokok pangkalnyaa memang semua benda2 penting laa . kalau duit sendiri tak kisah sangat laa . sebab aku bawak rm7 je . tapi duit kutu yang aku pegang , pendrive yang ada segala macam maklumat sulit penting ada kat dalam uh . kad thumbprint pun tak kurang pentingnyaa . da la cap jari aku tak boleh pakai . so harapan satu2 nya ialah kad tu ! kad tu yang membolehkan aku untuk amik kedatangan .

okay time rehat , aku tak tahu kenapa . gatal2 pegi bukak wallet then letak atas meja . lepastu bila da gelak2 . naik kelas semua aku langsung tak ingat pasal wallet . bila nak balik tu , otw nak pegi kantin , aku baru sedar wallet takde ! ahhhhhhh . dekat situ jugak aku jerit . cepat2 tarik tangan nisya and lari laju2 . habis langgar semua orang . huh , peduli apaaa ! tempat yg disyaki ada , taman ! yes taman kali terakhir aku bukak wallet . tengok2 takdee :'( meraungg habis-habisan tahap maksima laa . abg buat simen pun tengok jee . budak2 sesi petang , cikgu2 . aduhaiii semuanya tengok . haha smpai ada satu part tu aku duduk atas lantai depan tangga meraung , menangiss . haa boleh imagine tak macam manaa . maybe korang takde kat tempat aku so korang tak rasa macam mana aku rasaa .

then lepas penat mencari , aku duduk kat kantin smbil menangis tak henti2 . tiba2 ada seorang budak f1 kut dia tegur kenapa aku menangis . nisya pun bagitahu laa perkara sebenar . budak tu pun cerita laa yang dia pun penah alami . dia dapat balik wallet dia . dia kata pegi pejabat then jumpa cikgu bagitahu semua then cikgu akan cuba usahakann .

sampai je dekat office , aku nampak seorang perempuan . muka macam kerani . then aku pun cakap laa

aku : kak , boleh saya tahu siapa guru bertugas ?
dia : eh saya cikgu , bukan kerani .

omg aku tersalah orang . nasib baik cikgu tu tak marah . mybe sebab dia tengok muka aku da macam sampah . dia tanya kenapa semua . aku pun cerita A - Z . then dia suruh tulis dekat buku pengumuman . lepas da settle aku terus keluar dari sekolah nak pegi tuisyen . adoyy memang mood nak pegi tuisyen takdeee . aku buat keputusan untuk story je dekat abah . huhh memang panas telinga dengar . tapi memang salah aku laa kan . aku mengaku aku memang cuai sebab before this , aku penah hilang duit sebanyak ** ringgit dekat sekolah .

bila dah sampai kasturi , aku mula cool sikit . maybe sebab lega lepas da meraungg mcm orang gilaa . aku banyak2 istighfar . mintak pertolongan Allah swt . aku berharap sangat sesiapa yg jumpa tu , dia sudi pulangkan balik . semoga Allah membalas jasa orang tu . aminnnn .

balik tuisyen aku mulaa menggigil . apa nak jawab dengan mak nanti . mesti lagi teruk aku kena . tapi bila masuk je kereta , mak aku terus tnyaa .

mak : kenapa monyok je .
aku : wallet kakak hilang , tercicir :'(

then finally sampai je rumah mak aku bagi tahu ..

mak : tadi cikgu call abah , dia kata wallet kakak dah jumpa
aku : yeke ? serious ?
mak : yee . tapi henfon cikgu tahan duluu
 *adoy peraturan tetap peraturan . tapi aku bukan saje2 bawak . memang aku kena bawak , penting !

balik rumah terus makannnn :') seharian tak makan tahuuu . gara2 wallet punya pasal . alhamdulillah . thank God :D

** now aku rasa risau . takut cikgu baca mesej =='









Older Post . Newer Post